Sunday, October 11, 2020

Återigen om bing.com (ÄNDRAD)

 /Sidan är ändrad/ 15 mars 2022/

I  början av 2019 skrev jag om hur sökmotorn bing.com plöttsligt reagerade  på det mest konstiga  sätt när man sökte på mitt namn. Saker som rimligen borde ligga högt, som min blogg i realtid, försvann. Medan de mest obskyra personangrepp mot mig för ex.vis tio år sedan hamnade högst upp. 

Det bör tilläggas att Google inte under den tiden (eller senare) genomgick några sådana förändringar.

Sedan dess har bing.com fortsatt vara konstigt

Jag noterade att nästan  varje gäng min blogg mer direkt la ut en serie inlägg som på ett kontroversiellt sätt  tog upp frågar om övergrepp mot barm lyftets egendomliga utfall mot mig högt upp på Bing - igen. 

Eller om jag skrev kritiska  inlägg om ledande aktörer på förnekarsidan.

Vid ett tillfälle skrev jag ett inlägg som tog upp den hisnande kullerbytta som Ingrid Carlqvist - en gång ledande på förnekarsidan som då nära samarbetade med en stor grupp likasinnade! - nu har gjort. Från att förneka att satanistiska övergrepp finns har hon börjat stöda  QAnon - som hävdar att ett satanistiskt pedofilnätverk bakom kulisserna styr den djupa staten i USA.  

Då  kom jag plötsligt på att kolla vad bing listar om mig just nu. Jag hade onda aningar, och de bekräftades. 

Min blogg i realtid som under det senaste året  - liksom på Google och andra sökprogram - legat högst fanns inte alls. Den låg på första plats  några dar innan, men en försvann. Däremot fanns  tidigare specifika inlägg  av mig på  min blogg med, lite längre ner.  Nu låg istället em hattråd om mig på Flashback som startades för 20 år sedan på -  första plats., 

Men efter det hände nya konstiga saker, exempelvis har en ruta med faktauppgifter om Erik XIV lagts upp i toppen på listan. Och har legat där mycket länge nu (15 mars 2022).

Man kan ju undra  om anledningen till detta är sättet som den nämnde kungen dog på... Kan mycket väl vara så, eftersom  sidan om mig  uppenbarligen har påverkats av  en person (eller möjligen flera) som. måste ha ett nästan patologiskt hat mot mig. 

Det bör noteras att  just nu ( 15 mars 2022) har de en länk utlagd som påstås gå till ett blogginlägg som jag skrivit. Men det gör den inte, den går till en förvirrad sida där man får flera virusvarningar så  fort man klickar på den.

Paranoia? Nej, det är det faktiskt inte. Vilket de som av en händelse liksom  jag kollat detta sökprograms märkliga behandling av mig sedan 2019 torde ha insett...

2 comments: