Saturday, August 26, 2023

The Sons of Sam

Jag har tidigare skrivit om boken "The ultimate evil" där journalisten Maury Terry övertygande argumenterar för att David Berkowitz, den person som dömdes för de så kallade "Son of Sam"-morden, inte var ensam. Utan att han var kopplad till ett satanistiskt nätverk, och att flera av morden begicks av andra deltagare i detta nätverk.

Nu visar det sig att Netflix gjort en dokumentärserie benämnd "The Sons of Sam", som bygger på denna bok.

Så vitt jag fattar är seriens manus positivt till de teser Maury Terry förde fram. Det är i så fall ett tecken på att något håller på att hända.  Det närapå tabu som länge funnits mot att ta  påståenden om satanismrelaterad brottslighet (med undantag av brott som begåtts inom svensk, norsk och finsk black metal) på allvar tycks gradvis försvagas (jfr publiciteten kring Order of Nine Angles).

Nu har jag inte Netflix, och förra gången jag tänkte skaffa mig det visade det sig att betalningssätten var så komplicerade att jag inte riktigt visste hur jag skulle kunna betala. 

Men det kanske kan lösa sig på något sätt.

Den som läser detta och har Netflix kan ju se "The Sons of Sam" och gärna berätta om sitt intryck. Om den verkar värd att se (vilket jag antar) kanske jag till sist ändå lyckas fixa ett Netflix-abonnemang.

No comments:

Post a Comment